كيفيت فرش ماشيني 1200 شانه

توضيحاتي درباره كيفيت فرش

كيفيت فرش ماشيني 1200 شانه

۱۰۹ بازديد

در اين مقاله مي خواهيم درباره فرش 1200 شانه مطالبي را خدمت شما ارائه دهيم كه مي توانيد آن را مطلعه  و مشاهده كنيد . فرشهاي ماشيني در حدود نيم قرن است كه وارد ايران شده است و شهر كاشان به عنوان قطب و پايتخت فرش ماشيني جهان توانسته است با توليد و بافت بهترين هاي ماشيني و با تراكم هاي بسيار بالا ، صادرات پرسودي از اين كالا داشته باشد . در برخي ديگر از شهرهاي ايران نيز كارخانه هايي وجود دراند كه قالي ماشيني مي بافند مثل مشهد ، قم ، اصفهان ،تبريز و غيره اما مطلب اصلي وجود بيش از هزار كارخانه در كاشان در زمينه قاليبافي ماشيني است .  در ادامه مي خواهيم به توصيف مشخصات فني و كيفيت فرش ماشيني 1200 شانه بپردازيم كه مي توانيد آن را بخوانيد .


تعداد شانه و تراكم
در فرش 1200 شانه اصلي تراكم عرضي يا تعداد شانه داراي 1200 گره در يك متر از عرض است . اما تراكم طولي آن 3600 است و به خاطر داشتن تراكم بالا مي توان گفت داراي ريز بافتي است . طرح هايي كه روي اين قالي ها پياده مي شود همگي زيبا هستند و داراي رنگ آميزي هاي مخصوص و جذابي مي باشند . چرا كه عامل ريز بافتي اين موضوع را سبب شده است . البته به غير از قالي 1200 شانه ما فرش طرح 1200 شانه نيز داريم كه در واقع داراي 700 شانه است ولي با استفاده از نقشه ها و طرح هاي قالي 1200 شانه بافته مي شود .


كيفيت فرش ماشيني
در مورد كيفيت فرش ماشيني 1200 شانه نيز بايد گفت كه از نخ هاي تمام آكريليك استفاده مي شود و بر كيفيت ان افزوده است . در نخ تار و پود اين نوع قالي ها نيز از پنبه ، پلي استر و نخ جوت استفاده مي شود كه همگي داراي كيفيت خوب و مرغوبي براي استفاده در بطن قالي ها به خصوص قالي هاي با تراكم ها و تعداد شانه هاي بالا هستند .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.