آرشیو آبان ماه 1401

توضيحاتي درباره كيفيت فرش

قیمت انگشتر مردانه چند است و به چه عواملی بستگی دارد؟

۶ بازديد

در این مطلب میخواهیم به موضوع قیمت انگشتر مردانه بپردازیم و مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم که بتوانید به کمک آن خرید بهتری انجام دهید. هدف ما از این مقاله این است که شما به صورت مختصر با عوامل موثر بر قیمت انگشترهای مردانه آشنایی پیدا کنید و در هنگام خرید به این نکات توجه داشته باشید و در نهایت بهترین تصمیم را بگیرید. پس از شما دعوت می کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
قیمت انگشتر مردانه

انگشتر مردانه را می توان یکی از اکسسوری های پرفروش در بین آقایان دانست. این اکسسوری که بسیار محبوب است، انتخاب اول آقایان است تا به وسیله آن بتوانند نمادی از ابهت و مردانگی در خود داشته باشند. انگشترها در انواع مختلفی تولید می شوند و هر کدام بسته به نوعشان دارای قیمت های متفاوتی هستند. قیمت انگشتر مردانه به عوامل زیادی بستگی دارد، که در پاراگراف های بعدی با آنها آشنا خواهید شد.

عوامل موثر بر قیمت انگشتر مردانه

همانطور که خدمتتان عرض کردیم، عوامل بسیاری هستند که بر قیمت انگشتر مردانه تاثیر گذار هستند، در این پاراگراف به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد که به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر گذار هستند:
عوامل موثر بر قیمت انگشتر مردانه

  • قیمت دلار موثر بر قیمت انگشترهای مردانه

یکی از عواملی که باعث بالا و پایین رفتن قیمت انگشتر در ایران می شود، قیمت دلار است. قیمت دلار به صورت غیر مستقیم بر قیمت انگشترها تاثیر می گذارد و با افزایش آن، قیمت انگشتر نقره و طلا هم افزایش می یابد. متاسفانه یکی از عواملی است که در کشور ما نوسان آن باعث نوسان قیمت ها می شود.

  • قیمت نقره موثر بر قیمت انگشتر نقره مردانه

یکی از پر تیراژترین انگشتری ها در بین تولید کنندگان ایرانی برای آقایان، انگشتر نقره است. در ایران به خاطر مسائل شرعی، آقایان، کمتر از انگشتر طلا استفاده می کنند و به جای آن از انگشتر نقره استفاده می نمایند. طبیعی است که با گران شدن نقره جهانی، قیمت انگشترهای مردانه هم رو به افزایش بگذارد.

  • قیمت مواد اولیه موثر بر قیمت انگشترهای مردانه

مواد اولیه که برای تولید انگشتر استفاده می شود در هر انگشتر متفاوت است. اگر قیمت مواد اولیه در کشور افزایش پیدا کند، قطعا قیمت انگشتر هم افزایش پیدا خواهد کرد.
قیمت انگشتر مردانه نقره

  • قیمت سنگ موثر بر قیمت انگشتری مردانه

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت انگشتر، قیمت سنگ های زینتی است. منظور از سنگ زینتی، همان سنگ هایی است که برای نگین انگشترها مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ هایی مثل فیروزه، عقیق، اونیکس، زبرجد، یاقوت، زمرد، در نجف و غیره هر کدام دارای قیمت متفاوتی هستند. در صورت گران شدن این محصولات قیمت انگشتر مردانه هم افزایش خواهد یافت.

برخی از این سنگ ها در کشور خودمان یافت می شوند، مثل فیروزه که در معادن کرمان و علی الخصوص نیشابور به وفور استخراج می شوند و تقریبا بهترین نوع فیروزه در جهان هستند. اما برخی از آنها از کشورهای دیگر وارد می شوند. مثل عقیق که از کشور یمن عمده واردات آن صورت می گیرد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری اینکه انگشترهای مردانه دارای عوامل دخیل زیادی هستند که در تولید و سپس قیمت گذاری آن اثرگذار خواهند بود. شما می توانید با شناختن مولفه های گران شدن و افزایش قیمت انگشترهای نقره مردانه، در بهترین زمان اقدام به خرید کنید و متضرر نشوید. امیدواریم این مطلب توانسته باشد به شما در افزایش اطلاعات مفیدتان در زمینه انگشتری و علی الخصوص انگشترهای مردانه کمکی کند.