آرشیو اردیبهشت ماه 1397

توضيحاتي درباره كيفيت فرش

پاك كردن انواع لكه روي فرش ماشيني

۱۰۳ بازديد

پاك كردن سوختگي و انواع لك روي فرش ماشيني از دغدغه هاي مردم است چرا كه همه تقريبا در منازلشان داراي قالي ماشيني هستند و از اين مطلب نمي توان صرف نظر كرد كه در هر منزل امكان كثيف شدن قالي بوسيله انواع لكه وجود دارد كه بايد حتما روش هاي پاك كردن انها را بدانيد مگرنه اين لكه ها انقدر باقي خواهد ماند تا بر روي قالي شما كهنه شوند و آنجاست كه جبران كردن و يا ازبين بردن لكه ها سخت و غير ممكن خواهد شد . يكي از لكه هايي كه در خانه ها ممكن است براي قالي دردسر درست كند لكه انواع سيگار و زغال است. چرا كه اين لكه ها به همراه سوختگي ايجاد مي شوند و از آنجا كه الياف همگي نخ هاي مصنوعي هستند ، اين سوختگي باعث سياه شدن و سوختن نخ هاي سطح فرش خواهد شد .

 

پاك كردن سوختگي سيگار فرش ماشيني

براي اينكار مي توانيد از وسايلي چون سمباده ، قيچي كوچك و جارو شارژي و يا برقي استفاده كنيد . بدين صوت كه در مرحله اول محل سوختگي را به خوبي سمباده بكشيد . بعد از سمباده بايد به خوبي تكه هايي كه با سمباده كشيدن خارج شده است را جارو بكشيد و تميز كنيد . در مرحله بعد اگر احساس كرديد جاي سوختگي بيش از حد است مي توانيد با استفاده از قيچي كوچك نخ هاي سوخته را ببريد . در اين مرحله بايد به دقت بررسي كنيد كه ببينيد ايا جاي لكه باقي مانده است يا خير . در صورتيكه اين مطلب براي شما اثبات شد بايد با استفاده از محلول اب سرد و آب اكسيژنه و قسمتي از پارچه ان را خوب تميز كنيد . سپس مي توانيد جاي ان را آب كشي كنيد . دقت كنيد سيگار يكي از موارد مضر براي سلامتي است و اگر افرادي سيگاري داريد به انها توصيه كنيد سيگار را كنار بگذارند و اگر مقدور نيست حداقل خارج از محدوده فرش ماشيني سيگار بكشند تا هم محيط خانه را آلوده نكنند و هم به فرش ماشيني آسيب نزنند .

 

منبع :

www.farshraga.com

كيفيت فرش ماشيني

۱۰۲ بازديد

هنگام خريد يك كالا اصلي ترين چيزي كه بعد از انتخاب برايتان دغدغه خواهد بود كيفيت آن كالا است . ما مي خواهيم در اين مقاله به كيفيت فرش بپردازيم كه مي توانيد آنرا مطالعه و مشاهده كنيد . قالي يكي از كالا هاي حساس و پر هزينه است كه امكان تعويض كوتاه مدت براي بعضي ها فراهم نيست چرا كه داراي هزينه سنگيني خواهد بود . پس محصولي كه مي خواهيد چندين سال در منزلتان به عنوان يك زير انداز پهن باشد بهتر است از نوع با كيفيت انتخاب كنيد كه شايد بپرسيد كه چگونه اين كار را بايد انجام داد و چگونه فرش با كيفيت را تشخيص دهيم . جواب ما در ادامه اين متن قرار گرفته است تا شما هنگامي كه قصد خريد قالي ماشيني را داشتيد بتوانيد از اين متن به عنوان راهنماي خريد استفاده كنيد .


فاكتور هاي دخيل در كيفيت فرش ماشيني
كيفيت فرش ماشيني نيز همانند ديگر كالا ها داراي فاكتورهايي است كه درجه كيفيت آن را تامين مي كنند . ما قصد داريم چند عامل موثر در كيفيت قالي ماشيني را به شما اطلاع دهيم كه مي توانيد در ادامه بخوانيد .


دستگاه بافنده
يكي از عوامل موثر در كيفيت فرش مي تواند نوع دستگاه بافنده باشد . چرا كه در قاليبافي نوع دستگاه و جديد و قديمي بودن آن بسيار مهم است . اكثر دستگاه هاي قديمي ممكن است باعث اشكالاتي از قبيل دوپودي براي قالي شوند . دوپودي هنگامي رخ مي دهد كه به علت قديمي بودن دستگاه بافنده ، نخ ها هنگام در هم تنيدن پاره مي شوند و در اين صورت ادامه بافت با نخ جديد صورت مي گيرد . اما در دستگاه هاي جديد اين مشكل تا حدود بسياري رفع شده است .


كيفيت نخ فرش ماشيني
از ديگر عامل مهم در كيفيت فرش ماشيني مي تواند نوع نخ باشد . چرا كه باعث مي شود زير دست بهتري براي قالي وجود داشته باشد و همچنين دوام آن بيشتر باشد . نخي كه در كارخانه قاليبافي كاشان به كار مي رود نخ هيت ست شده آكريليك است كه اكنون داراي بهترين كيفيت و كمترين پرزدهي است . استفاده از اين نخ هم پرز دهي را كم مي كند و هم دوام قالي را افزايش مي دهد .