كيفيت فرش ماشيني

توضيحاتي درباره كيفيت فرش

كيفيت فرش ماشيني

۱۰۲ بازديد

هنگام خريد يك كالا اصلي ترين چيزي كه بعد از انتخاب برايتان دغدغه خواهد بود كيفيت آن كالا است . ما مي خواهيم در اين مقاله به كيفيت فرش بپردازيم كه مي توانيد آنرا مطالعه و مشاهده كنيد . قالي يكي از كالا هاي حساس و پر هزينه است كه امكان تعويض كوتاه مدت براي بعضي ها فراهم نيست چرا كه داراي هزينه سنگيني خواهد بود . پس محصولي كه مي خواهيد چندين سال در منزلتان به عنوان يك زير انداز پهن باشد بهتر است از نوع با كيفيت انتخاب كنيد كه شايد بپرسيد كه چگونه اين كار را بايد انجام داد و چگونه فرش با كيفيت را تشخيص دهيم . جواب ما در ادامه اين متن قرار گرفته است تا شما هنگامي كه قصد خريد قالي ماشيني را داشتيد بتوانيد از اين متن به عنوان راهنماي خريد استفاده كنيد .


فاكتور هاي دخيل در كيفيت فرش ماشيني
كيفيت فرش ماشيني نيز همانند ديگر كالا ها داراي فاكتورهايي است كه درجه كيفيت آن را تامين مي كنند . ما قصد داريم چند عامل موثر در كيفيت قالي ماشيني را به شما اطلاع دهيم كه مي توانيد در ادامه بخوانيد .


دستگاه بافنده
يكي از عوامل موثر در كيفيت فرش مي تواند نوع دستگاه بافنده باشد . چرا كه در قاليبافي نوع دستگاه و جديد و قديمي بودن آن بسيار مهم است . اكثر دستگاه هاي قديمي ممكن است باعث اشكالاتي از قبيل دوپودي براي قالي شوند . دوپودي هنگامي رخ مي دهد كه به علت قديمي بودن دستگاه بافنده ، نخ ها هنگام در هم تنيدن پاره مي شوند و در اين صورت ادامه بافت با نخ جديد صورت مي گيرد . اما در دستگاه هاي جديد اين مشكل تا حدود بسياري رفع شده است .


كيفيت نخ فرش ماشيني
از ديگر عامل مهم در كيفيت فرش ماشيني مي تواند نوع نخ باشد . چرا كه باعث مي شود زير دست بهتري براي قالي وجود داشته باشد و همچنين دوام آن بيشتر باشد . نخي كه در كارخانه قاليبافي كاشان به كار مي رود نخ هيت ست شده آكريليك است كه اكنون داراي بهترين كيفيت و كمترين پرزدهي است . استفاده از اين نخ هم پرز دهي را كم مي كند و هم دوام قالي را افزايش مي دهد .



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.